Kilka porad dotyczących webwritingu

0
204

Z pozoru to samo, jednakże pisanie tekstów w tradycyjny sposób znacznie różni się od od tych przeznaczonych do publikowania na stronach internetowych. Rozwój internetu, mediów społecznościowych i globalna cyfryzacja – wszystko to doprowadziło do renesansu słowa pisanego, jednakże żyjemy obecnie w „cywilizacji obrazkowej”. Każdy tekst publikowany w internecie powinien być przystosowany do oczekiwań i potrzeb użytkowników. Istnieją pewne podstawowe kryteria, które muszą spełniać teksty internetowe. Oto kilka z nich:

1. Każdy tekst musi posiadać nagłówek i lead. Tytuł oczywiście jest bardzo ważny – najlepiej chwytliwy i rzucający się w oczy, jednakże druga połowa sukcesu, to kilka pierwszych linijek tekstu, które muszą być interesujące dla czytelnika. Często właśnie lead decyduje o tym czy tekst zostanie przeczytany – warto więc się na nim skupić.

2. Kolejnym ważnym elementem jest właściwa długość tekstu. Oczywiście jest to zależne od miejsca publikacji oraz tematyki. Każda skrajność jest zła. Krótki tekst jest kiepskim pomysłem, ze względu na ubogość we frazy kluczowe oraz słabe rozwinięcie tematu. Z drugiej strony zbyt rozległe teksty są zwyczajnie męczące, a rozwlekanie nieskomplikowanego tematu na kilkanaście stron na pewno nie przyniesie niczego dobrego.

3. Niezmiernie ważna jest przejrzystość tekstu. Konstrukcja tekstu musi być przemyślana. Wielu autorów pomija ten aspekt, ale jeśli artykuł będzie nieczytelny, chaotyczny, to jedynie zniechęci do siebie czytelników. Właściwy podział, nagłówki nawigacyjne mogą jedynie pomóc i zachęcić do czytania.

4. Ostatnią z rad jest zwracanie uwagi na właściwe słownictwo. Język jakim się posługujemy na kluczowe znaczenie dla jakości tekstu. Oczywiście musimy unikać sformułowań potocznych. Warto zadbać o branżowe słownictwo, jednakże tekst nie może być „przeintelektualizowany”. Wielu autorów chcąc pokazać swój profesjonalizm i znajomość tematu, na siłę wciska do tekstu słownictwo specjalistyczne, co sprawia, że tekst jest nieczytelny, niezrozumiały i kompletnie nie spełnia swojej funkcji. Właściwy dobór słownictwa pozwala uniknąć poważnego błędu komunikacyjnego. Należy sprawić, żeby czytelnik wiedział co mamy na myśli, zrozumiał tekst i jego przesłanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziecie na stronie: Agencja Interaktywna Bydgoszcz

  • Budowa strony www

    Dobry kod, na którym oparta jest strona www, powinien być odpowiednio zoptymalizowany, czy…
  • Link Juice

    Mianem Link Juice określa się moc z jaką strona linkująca przekazuje stronie linkowanej. W…
  • Jakie znaczenie ma linkbuilding w SEO

    Czasy, kiedy sam linkbuilding wystarczał do wypozycjonowania strony klienta odeszły do lam…
Pokaż więcej powiązanych artykułów
Pokaż więcej od Redaktor
  • Budowa strony www

    Dobry kod, na którym oparta jest strona www, powinien być odpowiednio zoptymalizowany, czy…
  • Czy telewizor psuje wzrok?

    Któż nie spotkał się z hasłami typu „nie siedź tak blisko telewizora, bo sobie wzrok zepsu…
  • Gry komputerowe mogą być całkiem opłacalne.

    Choć gry komputerowe to głównie hobby wielu ludzi, okazuje się, że może ono być całkiem op…
Pokaż więcej w Technologie
Komentowanie jest wyłączone.

Zobacz także

Odzież wojskowa – dlaczego warto wybrać oryginalną odzież militarną?

Odzież wojskowa, pomimo swojej nazwy nie ogranicza się jedynie do stosowania jej przez słu…